پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 250804
گمانه زني‌هاي رسانه‌اي در باره اعضاي کابينه دقيق نيست/ شديدا به ارتباط با مردم نياز دارم
تاریخ انتشار : 1400/04/05 09:27:00
نمایش : 1371
آيت الله رئيسي با بيان اينکه گمانه زني هاي رسانه اي درمورد اعضاي کابينه دقيق نيست، تصريح کرد: ما سامانه‌اي ايجاد مي کنيم که دوستان اگر پيشنهادي دارند مارا مطلع کنند و صاحبنظران و دغدغه مندان پيشنهاد خود را بدهند.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از شبکه اطلاع رساني راه دانا؛ آيت‌الله سيدابراهيم رئيسي رئيس جمهور منتخب جمهوري اسلامي ايران شامگاه امروز در برنامه «بدون تعارف» شبکه دوم سيما اظهار داشت: من زندگي ام را مديون امام رضا(ع) هستم و در دوران مسئوليت هاي مختلف ارتباطم را با امام رضا(ع) در همه شئون زندگي‌ام سازنده مي‌دانم.

رئيسي با اشاره به دوران کودکي و تحصيل خود گفت: پدرم در کسوت طلبگي و خدمت به دين بودند که وقتي من 5ساله بودم مرحوم شدند و دوران نوجواني و جواني چون پدر نداشتيم زندگي خاصي داشتيم ولي دوران طلبگي اساتيد ما فضاي روحاني و معنوي و دوستان ما داشتند و جبران برخي از کمبودهاي اقتصادي را صفاي طلبگي جبران مي‌کرد و سه ماه تعطيلي و برخي ايام ديگر کار ميس کردم و در کنار طلبگي و چه در دوران مدرسه ابتدايي هيچ زماني يادم نمي‌آمد که در دوران نوجواني همراه درس بدون کار باشم.
 
وي با بيان اينکه در دوران تحول آستان قدس مفهومي را مطرح کردم که توسعه مفهوم خدمت، خادم و مخدوم بود با نگاه به اينکه نيازمنداني اطراف حضرت رضا هستند و آنها در خانه حضرت رضا مي آيند و گرفتاري هايي دارند و هرچه از اين گرفتاري ها را به نام امام رضا حل کنيم حتما مورد رضاي آن حضرت است، گفت: الان هم بايد با درد مردم آشنا شد و در کنار مردم بود و بنا دارم اين ارتباط با مردم را محدود نکنم.
 
رئيسي ضمن تاکيد بر اينکه مي توان نظر دوستان حفاظتي و ارتباط با مردم را جمع کرد، گفت: خواست من از دوستان حفاظت همواره اين بوده ضمن اين که کارشان را انجام مي‌دهند، سعي کنند ارتباط با مردم محدود نشود چون به اين ارتباط سخت نياز دارم و براي فهم مسائل کف بازار و خيابان نيازمند ارتباط است و اين ارتباط را براي خيلي از مديران ضروري مي‌دانم و اينکه غير از اين عمل کنم با روحيه من نمي سازد.
 
 رئيس جمهور منتخب جمهوري اسلامي ايران ضمن تاکيد بر اينکه بيش از همه چيز اشتغال، کنترل کرونا و مسکن ذهنم را مشغول کرده است، گفت: ساز و کارهاي نظام اداري سالم از دغدغه هاي جدي من است.
 
وي افزود: حل برخي از اقدامات حتما زمان مي‌برد و من و همکارانم شبانه روز تلاش خود را خواهيم کرد تا زمينه رفع مشکل بيکاري را فراهم کنيم يا اينکه مسکن را کليد بزنيم ولي زمان مي برد، اميدواريم اين زمان مثل برخي زمان ها که مردم را نااميد مي کند نباشد بلکه بسيار زودتر از آنچه فکر مي کنيم به نتيجه برسد و اين تصور هم بيجا نيست چون وقتي انسان انگيزه و برنامه و نيروي کارآمد جوان داشته باشد انجام اين کارها سخت نيست.
 
وي در پاسخ به پرسشي درمورد ديدارهاي اخيرش با مسئولين مختلف کشور، تصريح کرد: مسئولين مختلف درخواست ملاقات دارند ولي سعي مي کنم ملاقات هايم صرف ملاقات تبريک نباشد چون از آن چيزي براي مردم در نمي آيد و بايد از نشستمان با هرکسي ثمره براي براي دولت آينده باشد لذا من ملاقاتهايم را به نشست کاري تبديل  کرده ام.
 
رئيسي تاکيد کرد: اگر آقايان پيش من مي آيند يا من خدمتشان مي رسم بحث در اين مورد مي کنيم که چگونه باهم همکاري کنيم و تقريبا بدون استثنا ملاقات ها به همکاري کاري تبديل شده است تا از آن يک همکاري في مابين به وجود بيايد. يا اينکه آقايان وزرا اگر ديداري دارند گزارشي از عملکرد و پيشنهاد بدهند که در مجموعه شان چه کاري بايد انجام شود و چه کارهايي قصد داشتند انجام دهند ولي موفق نشده اند و چرا موفق نشده اند.
 
وي با بيان اينکه گمانه‌زني‌هاي رسانه اي درمورد اعضاي کابينه دقيق نيست، تصريح کرد: دوستان به خودشان زحمت ندهند و اگر پيشنهادي دارند ما را مطلع کنند. ما سامانه اي ايجاد مي کنيم که صاحبنظران و دغدغه‌مندان پيشنهاد خود را بدهند ولي گمانه‌زني‌ها ممکن است مشکل ايجاد کند.
 
رئيسي در پاسخ به سوالي درمورد همکاري با اعضاي دولت فعلي گفت: بنا را گذاشته ايم که با همه عزيزاني که در جاي جاي دولت مشغول به کار هستند به شرط توجه به دغدغه‌هاي دولت همکار دولت باشند، شرط همکاري با دولت قبول داشتن من نيست و کسي کرامت مردم را حفظ کند و گره گشايي از کار مردم کند مي تواند همکار دولت باشد. عميقا به شايسته‌سالاري معتقدم و اينکه طرف در کدام جناح و سليقه هست مورد توجه ما نخواهد بود و کارآمدي و فسادستيزي و روحيه انقلابي و مردمي بودن شرايط همکاري با ما است.
 
رئيس جمهور منتخب با بيان اينکه بستگان و نزديکان من الان هم که در دستگاه قضايي هستم به هيچ عنوان در کارم دخالت نمي کنند و ارتباط با من مردم، از طريق اقوام و خويشان نيست بلکه از طريق سامانه هايي هست که در اختيار مردم قرار خواهد گرفت تا حرفشان را با من بزنند، گفت: نشست هايي چون نشست هاي دانشجويي را در دولت بايد ادامه دهيم چون ما بايد در جريان ديدگاه هاي مردم قرار بگيريم.
 
وي گفت: اگر توصيه به حق باشد توجه مي‌کنم ولي اگر کسي بخواهد حقي را ناحق يا ناحقي را حق کند و ظلم و پارتي بازي کند و روابط ناسالم برقرار کند و دنبال رانت باشد بايد جلويش گرفته شود و بايد همه دولت روي هر رابطه ناسالم حساس باشد.
 
رئيسي تصريح کرد: در همه سطوح به همه همکارانم خواهم گفت که شرط همکاري کار است.
 
وي با اشاره به خاطره آخرين تشرف سردار سليماني به مشهد مقدس گفت: حاج قاسم هر وقت مشهد مشرف مي‌شد خدمتشان مي‌رسيدم و در مورد مسائل مختلف صحبت مي کرديم. يک بار مشرف شدند و ما دوست داشتيم در مراسم غبارروبي باشد و من از شبکه‌هاي ضريح ديدم که حاج قاسم گريه مي کند و حال خاصي دارد و من به دوستان گفتم که ايشان به داخل بيايد هرچند اين کار در مشهد مرسوم نبود و حس من اين بود که نقش ايشان در دفاع از حرم اهل بيت بسيار برجسته بوده و ايشان خادم برجسته حضرت است.
 
وي در پاسخ به سوالي درمورد سرنوشت سند تحول قضايي پس از واگذاري اين مسئوليت بيان داشت: سند تحول قوه قضائيه متکي به من نيست و اين ريل گذاري بعد از من ادامه مي بايد هرچند بايد اين سند در حال ارتقا باشد.
 
رئيسي درباره بدون تعارف ترين صحبت خود تصريح کرد: مردم بدانند ما به لطف خداوند اراده کرديم مشکلاتي که مردم با آن درگيرند را حل کنيم اما بايد به دولت کمک کنند و ان شالله در جهت شکل گرفتن ايران قوي همه دست به دست هم دهيم.
 
رئيس جمهور منتخب همچنين به ضرورت نقدپذيري اشاره کرده و اظهار داشت: اگر دولت نقد را نپذيرد به خودش و مردم جفا کرده است ولي انتقاد بايد منصفانه و همراه با انصاف و اطلاع باشد و نقدپذيري جزو برنامه هاي دولت مردمي خواهد بود.
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html